Cine nu a auzit măcar o dată de Transalpina? Singura șosea din România care este situată la cea mai mare înălțime, unind Oltenia de Transilvania.
Transalpina sau Drumul Regelui, așa cum a fost denumită mai demult, atinge cea mai mare înălțime în dreptul Pasului Urdele, având o altitudine de 2145 de metri. Aceasta traversează munții Carpați, între Valea Oltului și Valea Jiului, străbătând dintr-un capăt în celălalt Munții Parâng.
Cu toate că imaginea pe care ne-o oferă Transalpina este la fel de impresionantă ca și cea a Transfăgărășanului, aceasta nu are aceeași notorietate, întrucât nu a fost atât de mult mediatizată pe micile ecrane și în documentarele geografice.
Desi este un drum de mare insemnătate pentru Romania, în realitate autoritățile nu au reușit niciodată să asfalteze drumul în totalitate, de la un capat la celalalt – astăzi fiind asfaltat într-o proporție de 98%.
Legenda:
Transalpina a fost construită încă din cele mai vechi timpuri, de pe vremea legiunilor romane, atunci când acestea se pregăteau să ducă sângeroasele războaie cu dacii. Inițial, drumul a purtat numele de „coridorul IV strategie romană”.
Alte voci sunt de părere că Transalpina datează de pe vremea Primului Război Mondial, fiind construită de nemți, pentru a le deservi interesului militar.
Bine de știut:
Transalpina pornește de la Jina și coboară spre Sutag, după care urcă până spre Obârșia Lotrului, în apropiere de barajul Tau și Oasa. Tot aici putem admira Luncile Prigoanei, loc în care erau pedepsiți cei care doreau să plece din aceste locuri, părăsindu-și tradițiile.